emilyinduitsland.reismee.nl

Ski fahren und nach die Kirche

Vrijdag 12 februari

We hebben vrijdag onze wekker gezet omdat wij vrijdag gingen…… SKIËN!!!! I’m sooo excited! Om 9 uur vrijdagochtend was de informatie punt van Grassau open dus wij daar om 9 uur heen en gevraagd waar wij konden gaan skiën, dat was dus Reit im Winkl. 10 min later ging de bus daarheen, dagbuskaart gekocht en daar gingen we bepakt en bezakt met ski broek en ski jas aan in de bus naar Reit im Winkl. Daar aangekomen, moesten we nog skispullen huren en een skipas kopen. Woow wat is dat duur zeg… We konden gratis mee met het pendelbusje naar de skipiste. Vervolgens gingen we in de skilift naar boven. Dit was echt een geweldig uitzicht. Wat heeft God onze aarde prachtig gemaakt. Bij mijn foto’s zie hoe prachtig het was.. niet jaloers worden hoor. En jahoor ik ben weer gevallen in de eerste 5 minuten en waar?? op de babypiste…. Zucht.. verder ben ik helemaal niet gevallen, ik ging zo snel dat Bonnie mij niet kon bijhouden. We hebben erg veel gelachen en een super leuke dag gehad. Toen we terug kwamen waren we echt bekaf en hebben heerlijk onder de douche gestaan. We hebben deze week nog vakantie, maar maandag beginnen we echt. Ik ben best nerveus, maar het komt zeker goed.

zondag 14 februari

Het is alweer een week geleden dat wij aankwamen op het vliegveld in Salzburg, wat gaat die tijd snel zeg! Vandaag is het zondag dus we dachten we gaan hier in Grassau naar de kerk, want dan leren we ook beter Duits. We wilden naar een katholieke kerk gaan. Bonnie zei dat die dienst om half 10 begon, dus wij daar met ons goeie gedrag om kwart over 9 heen gaan, bleek dat de dienst om kwart voor 9 begon oepss… er was in Grassau nog een gemeente, maar die is veel kleiner, dat durfden we eerst niet aan we hebben de stap toch gezet en zijn naar binnen gegaan. De kerk heet ‘’Gemeinde der Christlichen Gemeinde Grassau’’ we waren binnen kwam er gelijk een vrouw naar ons toegelopen en heeft zich voorgesteld, dat was heel prettig, we vertelden dat we stage liepen in Seniorenheim. Ze zei meteen ‘’dan kennen jullie Martin ook wel zeker’’ die werkt namelijk op onze stage plek. Wij konden hem wel, hij preekte ook vanochtend, het ging over de heropbouw van de muren van Jeruzalem. De liederen konden we goed meezingen en we konden de preek goed volgen. Na de dienst hebben we nog met Martin gesproken, hij herkende ons helemaal niet. Later wel toen we zeiden dat we uit Nederland kwamen. Hij stond versteld toen we zeiden dat we gelovig waren. Hij was helemaal blij. We hebben daarna nog met zijn dochter gesproken ze zag een foto van ons gezin, die ik voorin mijn bijbel had zitten. Ze zei je kunt echt goed zien wie de oudste is van jullie 2 is. Jij hebt namelijk grotere borsten zei ze. Ik schrok daar best wel van toen ze dat zei. Ze kon best wel direct zijn zei ze. Maar ik kon er ook enorm om lachen.Ze nodigde ons uit om morgenavond naar de vrouwenavond te komen. Dat leek ons erg leuk, maar we kijken of daar nog genoeg energie voor hebben omdat het morgen onze eerste echte stage dag is.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!