emilyinduitsland.reismee.nl

Dag 1 en dag 2 - aankomst en wennen in Duitsland.

Hallo allemaal!

Zondag was het zover!! Ik vertrok voor 5 maanden naar het zuiden van Duitsland. Ik vind het super spannend en ga iedereen in Nederland zo ontzettend missen. Zaterdag heb ik mijn koffers helemaal ingepakt. Ik had met Bonnie en haar ouders afgesproken dat we zaterdag op zondagnacht om 03.15 uur bij de Mac Donalds in Drachten staan. Pff wat was dat vroeg zeg. Daar aangekomen heb ik kennis gemaakt met Rutger, Bonnie haar vriend. We zijn toen naar Schiphol gereden. De ouders van Bonnie reden voorop. Daar aangekomen hebben we onze koffers gedropt. Zo die waren zwaar. we hadden allebei onze koffers weggebracht toen de vader van Bonnie ineens zei: ‘Ik denk dat het tijd is om afscheid te nemen’. Dit hebben we toen gedaan, we waren allemaal erg emotioneel en vonden het moeilijk om afscheid te nemen en los te laten. Maar het is gelukt!

We moesten toen nog 1,5 uur wachten op onze vlucht. Moesten ook nog door de douane heen en ja hoor bij wie ging het poortje af… ME! Ik moest mijn schoenen uit doen. Om 06.45 uur mochten we het vliegtuig in. We hadden wel wat turbulentie, maar dat vond ik niet erg. Om 08.40 zijn we veilig in Salzburg geland. Daar werden we opgewacht door onze stagebegeleidster. Het was akelig stil in haar auto, omdat Bonnie en ik het allebei best lastig vinden om Duits te praten. Het is een enorm mooie omgeving en het appartement/hotelkamer is best groot en modern. We hebben het dorpje een beetje gezien en we weten nu een plek waar gratis wifi is(jaja we blijven Nederlanders) hier hebben we misschien wel een uurtje gezeten en nog geskyped met het thuisfront. We waren tussen de middag zo ontzettend moe dat we nog een uurtje hebben geslapen. Vervolgens hebben we in het dorp nog wat broodjes gekocht voor in de avond om te eten. Ik heb heerlijk gedoucht en nog bezig geweest om mijn stage-plan te maken.

Dag 2

We hebben nu al 1 nachtje geslapen in Grassau, ik heb best lekker geslapen, maar dit komt vast omdat we zaterdag echt een brakke dag hebben gehad. We hebben een enorm leuk appartementje met 2 bedden, een keuken met alles erop en eraan een balkon en een badkamertje met bad(jaja een bad luxe hé). Maandag moesten we om half 9 in de instelling zijn. We hebben een rondleiding gekregen waar alles ligt, we hebben ons aan verschillende bewoners en collega’s voorgesteld en meegeholpen met het wassen van een mevrouw die bedlegerig is.

Om 10 uur hebben we samen met onze stagebegeleidster boodschapjes gehaald bij de Aldi en Lidl. We hebben ook gekeken naar een internet stick voor in de laptop, die hebben we gekocht voor €30,- en er stond op dat je elke dag 1 GB aan data zou krijgen, nu blijkt het dus dat we ervoor moeten betalen. Dus we hebben nog steeds geen internet, we hebben alleen internet bij het kantoor van Anthojo, dus daar zitten we heel vaak om met het thuisfront contact te hebben. Erg vervelend allemaal. Maar vandaag gaan we om half 12 naar Unterwössen om met alle andere stagiaires kennis te maken en dingen te bespreken. We vragen ook aan hun en aan Tobias hoe we dat moeten doen met internet.

Ook was het gisteren Fasching Montag(karnaval), normaal gesproken vier ik dit niet, maar hier in Grassau is het gebruikelijk om carnaval te vieren. Bijna alle bewoners zaten beneden in een zaaltje er waren 2 Duitse zangers aanwezig en een compleet dansteam. We waren ook allemaal verkleed, gek hoedje op en geschminkt. Er was ook een grappig spel van Hans en Grietje, 2 collega’s moesten met hun hoofd door een doek en hun armen door een broekje doen. Er stond iemand achter hun die hun armen door het shirtje deden. Zij moesten dus opdrachten uitvoeren bij diegene die met hun hoofd door het gat stond. Zoals tandenpoetsen en het gezicht wassen. Maar ze zagen elkaar niet. Het was onwijs hilarisch!!

Zo dit is weer een lange blog van 2 dagen.

Hopelijk lezen jullie het met veel plezier.

Auf Wiedersehen!!

Liebe Grüße Emily

Reacties

Reacties

Peter

Ben blij dat alles goed is.
Nou veel plezier.
Peewee

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!